donderdag 19 november 2009

Corduroy... never again

I will never use corduroy again. Small pieces of it are everywhere now. It's annoying to the max.

Nooit meer ribfluweel. Overal pluisjes. Verschrikkelijk.





Voor onze Tiny heb ik een klein eenvoudig jurkje gemaakt met ribfluweel en blauw- geruit flanel (nog van mijn oma). De lusjes die achterop om de knoopjes gaan waren te ruim, dus ik heb ze dubbel om de knoopjes gedraaid en dat gaat goed. Ze ziet er zo schattig uit in een jurk!

I designed a simple dress for our Tiny and it looks absolutely lovely on her. It's corduroy and some flannel I inherited from my grandmother. For Puck I used a Simplicity pattern which was supposed to be "Easy to Sew" but I still found it rather complicated. I think it's more suitable for a Summer's blouse.

Het jurkje van Puck is gemaakt naar een Simplicity patroon. Ik vond het nog vrij ingewikkeld omdat er enkele cruciale termen (fusible interface? ehm...) niet vertaald werden. Gelukkig is het wel leuk geworden maar het is denk ik leuker om van dit patroon een zomerbloesje (-jurkje) te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen