vrijdag 29 januari 2010

Even updaten

Omdat er wéér twee baby's op komst zijn (twee verschillende buiken, geen tweeling) ben ik alvast maar weer begonnen met kraamcadeautjes. Hier een multifunctioneel verschoonmatje met daarin twee zakjes, één voor luiers en één voor natte doekjes. Hieronder zo ongeveer hoe het ging...


Eerst de maten van een ander verschoonmatje opgenomen en er zakjes bij uitgeknipt.

Dubbestikken van zakjes, voering ertussen, tussenstuk, bladibla.

Lusje ertussen gefrut.

Ongeveer eindresultaat. Stofjes van ikea en van de markt.

En toen! Een schortje dat uit de stapels van mijn oma kwam en overgetrokken op dit halve kussensloop en op dit leuke boerenbont rood ruitje.


Onze Tiny draagt het schortje van haar overgrootmoeder...

...en onze Puck draagt het schortje dat ik zelf maakte.


En toen! Een start gemaakt voor het dekentje van baby D. De opdracht was rood-wit-blauw want of het een meisje of jongetje is dat in mama D.'s buik zwemt, blijft tot op het allerlaatst onbekend.

De binding en achterkant maakte ik van de stof van twee identieke jurken die ik jaren geleden met veel plezier droeg (en paste) maar nu met goed fatsoen niet meer aan kan doen (man zei: "Wat zijn dat voor refo- jurken?")

Ik ga deze keer met de hand quilten, in de hoop dat ik niet dat zigzag-effect krijg dat je soms met de machine krijgt. Hier op de achterkant zie je wat ik bedoel, hier heb ik alleen nog maar gespeld... als iemand tips heeft...

Zo'n afwijkende kleur op de achterkant van een quilt zie ik vaak op andere blogs en ik vind het wel een leuk brekend effect hebben.

En hier het voorlopige eindresultaat. Nu dus nog doorstikken. Dat moet 's avonds (als het licht toch niet helemaal je-dat is) want overdag vinden de kinders het heerlijk om héél dichtbij te kijken wat mama aan het doen is.

Oh ja, ik maakte ook nog een muts en sjaal voor Beer en voor Giraf maar dat was zó eenvoudig (fleece) dat ik er geen foto van durf te plaatsen!

2 opmerkingen:

  1. Haha, refo jurken :-)

    Oh en mijn hoofd zit vol met snot :-( Maar 't was wel gezellig he?!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi dekentje!!! Echt top!
    Vind de shortjes ook super... Als je die gekruiste (van tiny)in volwassenmaat kan maken dan zou ik die graag bij je kopen!

    BeantwoordenVerwijderen