donderdag 7 januari 2010

Nieuwe bloes, oude bloes

Begin jaren '90, ik zat nog op de Pabo, kocht ik bij Oilily een wikkelbroek. Wie ooit een wikkelbroek heeft gehad weet dat die dingen eigenlijk ondraagbaar en onhandig zijn. Ze vallen altijd open en je voelt je de hele tijd alsof je in je blote derrière loopt. Anyways. Toen ik ging studeren in Tilburg heb ik die broek uit elkaar geplozen (méters stof) en er kussenslopen van gemaakt. Nu heb ik dochters en een naai- tic en heb ik de kussenslopen uit elkaar geplozen en er een bloesje voor Puck van gemaakt.



Het ontwerp is onder andere geïnspireerd op dit bloesje en op dit bloesje uit de Knippie.



Ik denk dat ik er gewoon nog een paar van ga maken... dan wordt het vanzelf een mooi, gestroomlijnd, meer "eigen" ontwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen