vrijdag 15 januari 2010

Quilt voor baby M.



Wéér een baby geboren... een meisje in december. Deze zondag wordt ze gedoopt en ik heb een dekentje voor haar gemaakt. Lekker roze.

Ik werd geïnspireerd door deze quilts, maar heb geen patroon gebruikt. Ik heb eerst de stoffen bij elkaar gezocht en daar een aantal brede stroken van geknipt van ongelijke lengte.



Die heb ik aan elkaar genaaid tot ik één lange strook had. Vervolgens naden openstrijken (zucht) en toen stroken van gelijke lengte gaan knippen. Het resultaat was als volgt:



Toen puzzelen... wat is een mooie volgorde? Hier ben ik nooit zo goed in. Ik heb uiteindelijk een lap samengesteld waar wel enige herhaling in zit.

Vulling ertussen, doorstikken op de breedte- naden (of zijn het lengte- naden? Ik weet het niet). "Binding" erbij in die lieve roze ruit. Dat was nog wel moeilijk, vooral wat betreft de omgekeerde hoeken (dus niet de hoeken als je ze aan de voorkant gaat stikken). Ik heb er deze handleiding bij gebruikt, waar veel plaatjes bij staan.



Desondanks toch een leuk resultaat, vind ik. Nu staat het pakketje in de gang te wachten tot zondag.



I made a quilt for baby M. who will be baptised today. I was inspired by a quilt I saw somewhere on one of the many blogs I read but I can't remember which one :-{ As soon as I remember I'll post a link! How did I do it? It was the easiest quilt I ever made, except for the binding, which I found difficult. I first cut pieces of fabric and sewed them all together to form a large piece of ... well pink really. Then I cut them up into pieces that would make the blanket. Sewed them all together, put something soft between top and bottom, stitching, binding, finito! Now I just hope her mamma likes it.

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk, daar zouden wij echt blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel N&D! Dinsdag ga ik op kraambezoek dus dan zullen we 't weten...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk M! Ik wist niet dat je zooooveeel maakt, geweldig! Dank voor het delen, Nai-ja..;-)

    BeantwoordenVerwijderen