woensdag 13 januari 2010

Tiny's Quilt

Een quilt(je) voor Tiny. Mijn eerste echte quilt-quilt. Een met blokken en een idee (van donker linksboven naar lichter rechtsonder) en een patroon (goed kijken) en officiële doorstiksels (allemaal verschillend). En met haar naam ergens verstopt geborduurd.



Ze heeft nog twee (door mij gemaakte) dekentjes, dochtertje- mijn. Allemaal in verschillende tinten blauw. Wanneer ze straks naar een groter bed gaat - langer wordt - het koud heeft 's nachts zal ik dekentjes aan elkaar gaan naaien (misschien met een strook ertussen?) zodat ze één grote deken als eindproduct heeft.

Mijn ideeën zijn misschien creatief, maar niet origineel. Maar toen ik onder andere hier las over de quilts van Gee's Bend realiseerde ik me dat een quilt altijd origineel is.



A little quilt for Tiny. My first real quilt. One with a pattern and with quilt blocks and her name, hidden between all the stitching. It's not very big but she's only a little girl in a little girls' bed. When she gets older, I'll take her other blue blankets, the one I made when she was only just born and the one I made last April, and sew them all together for warmth. I know my creativity doesn't have the original "spark" but I know a quilt is always an original. Having made it, I feel like an artist in my modest way.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten