donderdag 20 januari 2011

Dekentje voor Puck

De deken met bloemen en taarten en knoopjes was af (zie vorige entry) dus nu mocht ik aan het dekentje voor Puck beginnen. Een deken met giraffen, een stofje dat ik besteld had bij VanMarieke.



En daarbij: stofjes uit New York (Purl Bee, no less, dankzij onze New Yorkse logée van vorige zomer), stofjes uit mijn oma's stoffenstapel, stofjes uit mijn eigen stoffenstapel... wat een bont geheel is het geworden.



Er zit ook weer een zakje op de achterkant. Omdat Giraf op de peuterspeelzaal was, wilde Muis wel even in het zakje poseren.



Deze deken is ontstaan door de kleuren van de giraffen als inspiratie te nemen. Het was een hele puzzel om alles te laten kloppen. Uiteindelijk heb ik drie keer vijf blokken gemaakt met als hoofdkleuren "giraf", oranje met witte stippen en groen met roze bloemen. Dankzij mijn schoonzusje heb ik van alle losse stukken een geheel kunnen maken. Zij is zo goed met kleuren!

1 opmerking: