dinsdag 11 januari 2011

Een dekentje voor H.

Mijn lieve oudste dochter is stiekum ook alweer een lang kind aan het worden. Haar dekentjes zijn dan ook inmiddels te kort. Het was tijd voor een deken die haar hele ledikant kon vullen.


Taartjes en bloemen vormen de rode (roze) draad. De deken is niet doorgestikt, behalve met knopen die ik her en der op de deken heb genaaid. Het was heerlijk om allerlei restjes te gebruiken voor deze deken, bijvoorbeeld de rest van de stof die ik voor haar kerstrok had gebruikt en oude geblokte tafellakens van mijn oma.


Achterop: een zak voor je zakdoek. Maar het kan ook een slaapzak voor Beer zijn.

Er zit trouwens ook nog een knoopsgat zonder knoop verstopt in deze deken. Als we H. en J. verstoppen voor het slapen gaan (dat vinden ze fijn), kan H. onder haar deken vandaan aan ons laten weten waar ze verstopt zit door haar vinger uit het knoopsgat te steken. Dat heeft haar zusje bedacht. Roepen wij dapper: "Waar ben je? Waar ben je nou?", zit zij onder haar dekentje terug te roepen: "Pinger! Pinger!" ("Vinger, vinger"), en dat vingertje steekt dan uit het knoopsgat in haar dekentje.

Ik wist niet dat je een dekentje met liefde kon naaien, maar bij dit dekentje had ik bij elke steek de gedachte "Ik hoop dat ze het mooi vindt, want ik houd zoveel van haar". Dus ik denk wel dat ik dit dekentje met liefde heb gemaakt.

1 opmerking:

  1. Wat een superleuk dekentje! H zal er vast wel blij mee zijn;)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen