woensdag 13 april 2011

Stoelhoezen, kinderspeelgoed, slingers

Deze stoelhoezen zijn al een tijdje klaar maar óh wat ben ik er nog elke dag blij mee en trots op. De inspiratie kwam van Pink & Polkadot. Verder was het nog best even een klus. De stof is van Ikea. Per stoel had ik ongeveer drieëneenhalve meter nodig.

Die leuke roze bankhoes voor onze Klippan zit er nu een week op. Hij is echt fantastisch. Sinds hij er op zit is er snot, melk, sap, overgeefsel en bloedneus overheen gegaan. Ik denk dat hij vanavond maar in de was gaat. Terug naar de saaie witte hoes maar weer. Had ik deze maar erbij gekocht... past alleen niet bij de gordijnen.

Baby B. is ziek en daardoor niet zijn eigen blije zelf. Als hij gezond is, en vrolijk en lief en lachend, speelt hij graag met dit vogeltje dat ik een tijd geleden voor zijn zusjes maakte. Het is geïnspireerd op de vogeltjes van Dick Bruna.


En toen vond ik op Purlbee een geweldige slinger! En de kleuren zijn zo mooi! Dus ik heb samen met Tiny en Puck een papieren versie gemaakt voor boven de tafel. Het was erg gezellig. "Mamma, zal ik jou even helpen?" Puck maakt echt al super zinnen! Ik heb bedacht dat ik voor de gezamenlijke verjaardagen van de dames deze slinger ga maken. En dan ook een héél lange versie om door de hele kamer te hangen. Wat een prachtig ding. Het wordt mijn volgende project op naailes (als ik het stapeltje van 7 rokjes-in-wording af heb gemaakt) want thuis heb ik geen tijd om te naaien (iedereen wil ook op schoot, levensgevaarlijk met die enge naald in de naaimachine) en iedereen is ziek, ziek, ziek.

2 opmerkingen: