dinsdag 28 juni 2011

Charlie's Tunic

Made by Rae is een site waarop elk jaar "Celebrate the Boy" maand gevierd wordt. Een maand waarin dagelijks nieuwe crafty ideeën geplaatst worden waarmee je iets leuks kan maken voor je zoon/neef/achterkleinkind/buurjongen/etc. Voor meisjes is tenslotte al genoeg leuks te vinden op het web en de helft van de kinderschare op deez' aard bestaat tenslotte uit mannen-in-de-dop. Een tijdje geleden blogde Rae over de "Charlie Tunic" die ze voor haar zoontje had ontworpen, maar zonder patroon.

Echter!

Hoera! Het patroon stond een paar dagen geleden op de site. Ik heb het meteen aangeschaft met onze gezamelijke creditcard! Hoera again!



De stof komt uit New York en heb ik vorig jaar gekregen van Cilly, die bij ons op bezoek was. Het is een zachte, luchtige, blije regenboog-katoen en meisje H. vindt 'm helemaal ge-wel-dig.

Het patroon is erg duidelijk, uitgebreid, makkelijk geschreven. De patroondelen staan afzonderlijk afgedrukt in het pdf.bestand. De maten zijn natuurlijk Amerikaans. Voor H., die 3 jaar is maar niet zo groot, heb ik maat 2T gebruikt. Voor J. ga ik maar 3T gebruiken. Voor allebei ga ik de mouwen en het voor- en achterpand langer maken dan in het oorspronkelijke patroon is aangegeven. Ik vind het fijn als een bloesje ruim valt. Het patroon is een aanrader en kost $10. Na betaling wordt het patroon direct naar je mailadres verstuurd.

2 opmerkingen:

  1. Wat is het een mooi tuniekje geworden!!

    Je verhaal mist de link van de jongenspatronen naar het schattige blousje voor H.... Uitendelijk is alles voor jongens toch eigenlijk gewoon voor meisjes en hangt het maar net van het stofje af?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Check. Als je het jongenspatroon uitvoert in een schattig roze regenboogstofje heb je een mooi meisjesbloesje. En als je 't langer maakt heb je een jurk!

    BeantwoordenVerwijderen