zaterdag 30 maart 2013

Echt een supergeweldige naai-week

Vraag me niet hoe het zo kan, maar sinds tafel in de studeer-/naai-/logeerkamer voorzien is drie fantastische nieuwe lampen, heb ik errug veel gezeten. De kinderen ook. Gisteren zaten ze gedrieën op de bank Donald Duckjes te "lezen" terwijl ik sjaals in elkaar naaide. Dat kwam zo. Onze Tiny had ontzettend droge handen. Daar ging ik tricot handschoentjes voor naaien, zodat ze 's nachts met Vaseline op haar in-handschoentjes-gestoken-handen kon slapen. Dat helpt, namelijk. Maar er was niet zoveel tricot om daarvoor te gebruiken. Ik had verzonnen dat ik een beetje lelijke tricot zou gebruiken. Alleen, die ligt niet in de kast. Er ligt alleen maar ontzettend leuke tricot in de kast. Ach, vooruit. Maar daar kan dan meteen wel een sjaaltje van. 
 Beide dames een hippe tricot lente-sjaal. Tutorial hier. Héél makkelijk. Héél leuk.
Mooie gelegenheid om ook nog even mijn gehaakte shawl (als het gehaakt is, is het shawl, vind ik)(omdat het meer tijd kost, daarom) te showen. Het zou eigenlijk een dekentje worden, zoals bij Lucy maar oh oh oh, dat kost veel tijd en katoen. Dus, vandaar, ziezo, zie hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen