vrijdag 29 maart 2013

Jacob

Jacob. Daar heb ik wel gedachten bij. Toen onze meisjes in aantocht waren en wij (ik) druk namen aan het verzinnen waren (was), kwam de naam Jacob ook voorbij. Het is niet eenvoudig, namen verzinnen voor een tweeling waarvan je het geslacht / de geslachten nog niet weet. Namen voor twee meisjes, namen voor twee jongens, namen voor een-jongen-en-een-meisje. We wilden graag de grootouders vernoemen, nou, dat is gemakkelijk met een tweeling. En het was zo, dat ik héél zeker was van één meisjesnaam en héél zeker van één jongensnaam. Die jongensnaam was Jacob. 
Bij de 20-weken echo kwam aan het licht dat wij twee meisjes verwachtten. Zo kregen wij geen Jacob. Iets meer dan 2 jaar later kregen wij er ook nog een prachtig meneertje bij. De voorletter J was toen al vergeven, dus Jacob was geen optie meer. Ik kreeg geen naam meer verzonnen. Gelukkig was P toen wél geïnspireerd en hij gaf onze stoere zoon zijn naam.
En kijk eens hoe de cirkel vandaag weer rond is: hier staat hij in de Jacob-broek! Wat een geweldig eenvoudig patroon is dat, en hoe simpel en snel kan de broek in elkaar gezet worden! Met een paar eenvoudige details wordt het geheel afgemaakt en zie hier, mijn zoon kan er niet in stilstaan, zo goed zit de broek. Stof uit Gor'cum, patroon Mamasha.


1 opmerking:

  1. super! wil me er toch ook nog een keer aan wagen, iets versmald dan weliswaar.

    BeantwoordenVerwijderen